S'ENGEGA EL PROJECTE LINKA'T. EL PROJECTE DE LA XARXA WIFI MUNICIPAL A TORROELLA I L'ESTARTIT
Hem seguit de molt a prop aquest projecte degut a la nostra relació amb les noves tecnologies amb inatica.com. Aquest projecte permetrà d'una manera assequible per a al població, fer arribar internet a totes les llars de Torroella (o a la seva gran majoria).
Trobareu tota la documentació necessària a la web municipal de l'ajuntament (www.torroella.org). AQUÍ teniu un enllaç directe a la documentació que s'ha penjat a la web municipal.
Les empreses que realitzaran les configuracions i la venda dels aparells seran:
Encara que el sistema sigui WIFI, es necessita de la instal.lació d'una antena a la teulada de l'edifici i un cablejat RJ45 (de xarxa d'ordinador), que vagi des de l'antena fins a l'ordinador. Les antenes que donen servei al poble estan instal.lades al campanar de l'Església de Sant Genís, per tant, la vostra teulada hauria de veure el campanar per què el senyal WIFI arribi a casa vostra.
Com a curiositat tècnica ens agradaria que us quedeu amb que existeix un servidor GNU/Linux que controla tota la xarxa WIFI, degut a la seva estabilitat, seguretat i facilitat de configuració, i que inatica.com us REGALA CD's amb GNU/LINUX completament operatius per què el proveu. Penseu que el mateix sistema operatiu que s'utilitza com a SERVIDOR, el podeu utilitzar per fer simplement documents de text, dibuix o pel que vosaltres desitgeu. Nosaltres tenim una comparació clara d'aquest sistema amb la vida real: és com anar al treball amb un tanc.
Al final d'aquesta plana us hem preparat un recull de fotografies fetes des del campanar (pocs dies abans de la demolició de les antenes de pals) a alta resolució per què cerqueu el vostre teulat i comproveu si teniu cobertura visible des del campanar fins al vostre teulat. No estan tots els teulats de Torroella de Montgrí, però al menys us podreu fer una idea de la vostra zona. Podeu aprofitar aquestes fotografies a altíssima resolució per utilitzar-les com a fons de pantalla.
Us anirem informant sobre la situació WIFI.
|