Usuaris Actius: 11 Català Español English Française Usuari: Contrassenya:
 
  Torroella de Montgri - l'Estartit  
 

PORTAL INDEPENDENT DE TORROELLA DE MONTGRÍ - L'ESTARTIT



Nota: Aquest portal pretén ser una web divulgativa dels pobles de Torroella de Montgrí i l'Estartit, independent de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí - L'Estartit.
Per a informació Municipal, dirigiu-vos a la web oficial de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí - L'Estartit:
 
     
   Inici | Notícies | Webcam | Guia | Mapes | El temps | Torroella i tours virtuals | El Montgrí i visita al castell | L'Estartit | Qui som | Contacta   
     
   El Cau del Duc | Visita virtual al castell i Fotos aèries del Montgrí   
     
 


EL CAU DEL DUC

Aquesta Cova vigila tot el poble de Torroella. Està situada al vessant sud del massís, a 200 metres sobre el nivell del mar.

El tipus de pedra és calcària. Per això la seva formació es deu a la filtració d’aigües que dissolen la pedra.

El duc era un ocell rapinyaire. Niava al Montgrí, i d'aquí prové el nom de la cova.

Sembla ser que per la seva situació estratègia, arrecerat dels vents de tramuntana i oberta a ponent, va ser habitada durant el paleolític inferior, ara fa uns 300.000 anys.

La cova és visible des de qualsevol punt de la vessant sud del massís. Es pot veure a simple vista sense necessitat de cap aparell.

Aquesta és una vista del Cau del Duc des del poble de Torroella de Montgrí Una altra vista del cau del duc... aquesta vegada tenim de referència el castell que domina el cim. Podem veure clarament la seva situació.
Per visitar la cova, només cal que iniciem el mateix recorregut que per visitar el castell. Aquesta és la roca que ens indica el moment precís on hem de sortir del camí, per visitar la cova. Es troba molt a prop del final del camí. La veritat és que el camí és una mica dificultós, doncs hi ha desnivell de fins a 2m. d'alçada. Hem d'anar ben equipats amb roba i calçat adequat.
Un capritx de la natura. Aquesta pedra s'ha anat desprenent de la roca mare fins gairebé no tocar-la. És el punt exacte de l'entrada de la cova. Aquesta foto està feta des de l'interior de la cova, enfocant cap al poble de Torroella de Montgrí. Des de la pedra que parlàvem abans, tenim la vista de l'entrada de la cova. La foto està feta perpendicularment a l'entrada.
Si anem girant cap a l'esquerra, veiem que s'ens obre una porta en la foscor, convidant-nos a entrar. Veiem que la roca que cobreix l'entrada està tallada verticalment. Només a sobre de la roca creixen les plantes. La restà és roca pràcticament tota ella nua.
I per fi podem veure l'interior de la cova. No és una cova de molta profunditat pel que sembla des del poble, però de totes maneres guarda un aire mític. Aquí podem veure amb més detall l'interior de la cova. Costa creure que en aquest mateix lloc fa 300.000 anys hi visquien antics pobladors.
La vista que es veu des de dintre és simplement espectacular. La natura ha guardat aquest racó per què en mig d'aquesta foscor hi entri la llum del dia i els aires de mar que ens porta el Mediterrani. El Cau del Duc Guarda, amb aquesta meravellant vista , els secrets que només el Montgrí coneix. Vigilant dia i nit a Torroella seguirà passant anys, formant part de la història del nostre poble i de la nostra gent.

Autor de les fotos: Rafael Martín Soto. Click aquí per més informació i e-mail

DESCARREGA'T GRATIS EL DISC LA TORRADA D'ACCIÓ FESTIVA.

Descàrrega:
http://bit.ly/pHol9t
www.acciofestiva.cat
Alta Gratuïta al Butlletí.
Insereix el teu Email:

Què és el butlletí?

Agrega'ns al teu compte facebook

:: ACTES MUNICIPALS. RSS ::
www.torroella-estartit.cat
1) (03.02.12) inauguració de l'exposició aerópolis, d'edu velderrey, dins del cicle inund'art
2) (04.02.12) fer de músic. jornades de memòria oral.
3) (04.02.12) trobada provincial de patchwork
4) (04.02.12) festa del recer. espectacle de playback
5) (05.02.12) festa del recer. sardanes amb la cobla foment del montgrí
6) (17.02.12) sopar a cegues a benefici de la fundació oncolliga girona
7) Exposicions en curs
8) Programació carnaval 2012 (17, 18 i 19 de febrer)
9) (03.02.12) exposició fotogràfica «regidors / regidores», de vicenç rovira
10) (19.01.12) xerrada «l'entrenament invisible. ...
Falca Inatica.com
Falca d'inatica.com a la Cadena Ser


[ Barcos de motor ]

::: ENQUESTA :::
Què et sembla el pacte CIU + EST + PP?







[RESULTATS]
45 Vots | 0 Comentaris

[ENQUESTES ANTERIORS]


WEBCAM ESTARTIT
COSTA BRAVA

Webcam Estartit, Costa Brava. Club Nàutic Estartit. Webcam en Directe de l'Estartit | Costa Brava
Club Nàutic Estartit
www.cnestartit.es


FOTO DEL MES
Foto del Mes | Torroella de Montgrí - L'Estartit | Costa Brava

:: OFERTES DE TREBALL ::
Infojobs.net
1) Customer service - day, evening & night shifts
2) Gobernante / a
3) Maitre de sala
4) Cambrer professional
5) Recepcionista
6) Comercial bodas y banquetes

Google

:: BLOG Rafael Martín ::
1) I després em demanen seguretat
2) Imprimir Agenda 2012
3) Es suprimeix el cànon digital
4) El sexe continua essent el principal atractiu d'Internet
5) Pugen els preus dels discs durs degut a les inundacions de Tailàndia
6) Renfe tindrà Wifi en tots els seus trens
7) IPCOP. Reaprofitant ordinadors
8) Objectiu complert. Openbravo POS ha estat a l'altura
9) Nou projecte: 'Velas decorativas'
10) Entendre què és sortir el primer a google.
11) 3cat24.cat canvia per 324.cat
12) Google's Panda. El proper sistema d'ordenació de continguts.
13) Flipant... recerca de google amb la veu
14) Nou portal de venda de TV LED i TV LCD
15) Google no para amb les seves portades



Vaixells d'ocasió, Amarradors, Vaixells nous, Motos d'aigua, Lloguer d'embarcacions
Vaixells d'ocasió, Amarradors, Vaixells nous, Motos d'aigua, Lloguer d'embarcacions


PUNTO DE INFORMACION, KIOSKO MULTIMEDIA, TOTEM INFORMATIVO
Punto de información - kiosko digital multimedia - totem informativo
puntodeinformacion.net


PANTALLA TACTIL, TPV, MONITOR TACTIL
Pantalla tactil, tpv, monitor tactil
pantallatactil.net



TV LED, TV LCD
TV LED, TV LCD
tv-led.es


Software de marketing :: mailmarketing, emailing, software newsletter :: Envio masivo mails campañas
Software de marketing :: mailmarketing, emailing, software newsletter :: Enviament massiu mails campanyes
softwaredemarketing.com

Alquiler de proyectores, puntos de información y pantallas táctiles

calefacción · climatización · redes sanitarias
calefacción · climatización · redes sanitarias
Progalva.net

Velas decorativas, aromáticas, artesanales, navideñas, decoración, flotantes, velas online
Velas decorativas, aromáticas, artesanales, navideñas, decoración, flotantes, velas online
Velas-decorativas.net

Pisos, Cases, Apartaments,... Venda i Lloger  a Girona
vimmocat.com: Pisos, Cases, apartaments, masíes. Venda i Lloguer a Girona

estartit.es: Hotels, bars, restaurants, apartaments, càmpings, submarinisme, Sales de festa a l'Estartit
estartit.es: Hotels, bars, restaurants, apartaments, càmpings, submarinisme, Sales de festa a l'Estartit

NOTA: Saps que amb LINUX no existeixen els virus?


Publicitat:

 

 

[ Fer de torroellaestartit.com la seva plana d'inici | Afegir a 'Favoritos' ]

Sindicació RSS. Enllaça't als continguts rss de torroellaestartit.com 
Disseny i Hosting: http://www.inatica.com -
| AVÍS LEGAL
Webs del mateix grup: www.torroella.com.es | www.torroellademontgri.com.es | www.torroellaestartit.com| www.indigspoint.com
www.estartit.es | estartit.torroellaestartit.com | www.vimmocat.com | www.santjordi.net | www.torroellaestartit.com/estartit

torroellaestartit.com - Ptge. Creu de la Rutlla, 56 17257 Torroella de Montgrí (Girona)

Últimes 15 notícies de Torroella de Montgri - l'Estartit:
03/02/2012 [Informació Municipal: Notícies]: (03.02.12) Canvis preventius en el servei de recollida d'escombraries
03/02/2012 [Informació Municipal: Notícies]: (03.02.12 12 h) Es manté la fase d'Alerta del Pla d'Emergències Municipal (PEM)
03/02/2012 [Informació Municipal: Notícies]: (03.02.12 14.30 h) La Generalitat desactiva el Pla Neucat
02/02/2012 [Informació Municipal: Notícies]: (02.02.12) Se suspenen les classes per aquesta tarda (12.30 h)
02/02/2012 [Informació Municipal: Notícies]: (02.02.12 21 h) Se suspenen les classes per demà divendres 3 de febrer
02/02/2012 [Informació Municipal: Notícies]: Recomanacions de l'empresa submnistradora d'aigua potable en previsió de possibles glaçades
02/02/2012 [Informació Municipal: Notícies]: (02. 02.12 14.30 h) L'Ajuntament activa la fase d'alerta del Pla d'Emergència Municipal
01/02/2012 [Informació Municipal: Agenda]: (03.02.12) Inauguració de l'exposició Aerópolis, d'Edu Velderrey, dins del cicle Inund'art
01/02/2012 [Informació Municipal: Agenda]: (04.02.12) Fer de músic. Jornades de memòria oral.
01/02/2012 [Informació Municipal: Agenda]: (04.02.12) Trobada provincial de Patchwork
01/02/2012 [Informació Municipal: Agenda]: (04.02.12) Festa del Recer. Espectacle de playback
01/02/2012 [Informació Municipal: Agenda]: (05.02.12) Festa del Recer. Sardanes amb la cobla Foment del Montgrí
01/02/2012 [Informació Municipal: Notícies]: Consells a la població davant l'onada de fred
01/02/2012 [Informació Municipal: Notícies]: Segueix en directe la roda de premsa (20 h) del conseller d'Interior sobre l'onada de fred
01/02/2012 [Informació Municipal: Notícies]: Actualització novetats i incidències de l'activació del pla NEUCAT a les 15.15 h